Body Extension Content using Virtual Shadow and Bio-metric Information
メンバー:
概要:
このプロジェクトは、影を利用することによって、健常者と身体障がい者が、体格差や身体の障害に左右されず、同じ身体拡張の体験を提供するものである。
Kinectで人を認識して影を生成し、arduinoで取得した筋電位、脈拍を、Unity上で使用することによって、身体を拡張させ、身体に障がいがある人や、ない人でも、影を利用した身体拡張を体験する事ができる。
※身体障がい者とは身体に障がいのある者のことを指す。
Kinectで人を認識して影を生成し、arduinoで取得した筋電位、脈拍を、Unity上で使用することによって、身体を拡張させ、身体に障がいがある人や、ない人でも、影を利用した身体拡張を体験する事ができる。
※身体障がい者とは身体に障がいのある者のことを指す。
This project is making available “Body Extension” experience by using shadow for everyone who is healthy or disabled can experience.
Using Kinect, recognize people and generate shadows, arduino take some myoelectric potential and some pulse, to expand the body by Unity. Thereby people with physical disabilities in the body not only that but also healthy people can experience “Body Extension” by shadow.
Using Kinect, recognize people and generate shadows, arduino take some myoelectric potential and some pulse, to expand the body by Unity. Thereby people with physical disabilities in the body not only that but also healthy people can experience “Body Extension” by shadow.
目的:
影と身体拡張を取り入れることによって、影の身体との同調を利用して、個々の体格や身体能力に左右されず、人々が同じ立場で楽しく、影を利用した身体拡張の体験を提供する。
Making available people experience enjoy the same situation “Body Extension” by using shadow isn’t influenced by individual physique and physical ability.
目標:
- 個人の体格や身体能力に固執せず、人々が公平に楽しめるコンテンツの制作。
- あらゆる人に、影を利用した身体拡張を体験してもらう。
- Making contents which people can enjoy fairness and isn’t influenced by individual physique and physical ability.
- Have everyone experience “Body Extension” by shadow.
システム概要図:
現在準備中
開発環境:
ゲームエンジン:Unity
言語:C#,Ruby
フレームワーク:Ruby on rails
データベース:postgreSQL
サーバ:AWS,heroku
仮想環境:docker
機器:kinect,arduino,webカメラ,googleHome
ツール:github